Sortowanie:
Znaleziony: 4 ogłoszenie w kategorii Biuro / Administracja Polska: Wszystkie miasta
Praca dla Pracownika socjalnego
Praca dla Pracownika socjalnego
nowe Świdnica 30+ kilka dni temu

Opis oferty pracyZatrudnimy osobę na stanowisko Pracownika socjalnego, na umowę o pracę. Wymagania: spełnia warunki dofinansowania z Urzędu Pracy programu 50+ oraz posiada wykształcenie zgodnie z Art. 116 ust. 1. Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków: 1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych; 2) ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna; 3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie. Prawo jazdy kat. B. Osoby zainteresowane proszę o przesłanie CV na adres e-mail: @

pracownik socjalny ds. przemocy domowej
pracownik socjalny ds. przemocy domowej
Warszawa 30+ kilka dni temu

Opis oferty pracyDyrektor Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy ul. Przyczółkowa 27A, 02-968 Warszawa poszukuje kandydatów na stanowisko: pracownik socjalny/starszy pracownik socjalny/specjalista pracy socjalnej ds. przemocy domowej zatrudnienie w ramach umowy o pracę w wymiarze 1 etatu termin składania formularzy 31.01.2024 formularze dostępne na stronie www.opswilanow.pl w zakładce Praca w OPS Zakres zadań: 1. Przeprowadzanie diagnozy sytuacji i potrzeb osób, co do których istnieje podejrzenie, że są dotknięte przemocą domową. 2. Prowadzenie kompleksowej dokumentacji związanej z prowadzeniem procedury „Niebieskie Karty” w tym wprowadzanie danych do programu POMOST STD. 3. Praca socjalna na rzecz osób i rodzin doświadczających przemocy domowej. 4. Udział w grupach diagnostyczno-pomocowych. 5. Udzielanie pomocy i wsparcia osobom i rodzinom w ramach procedury „Niebieskie karty”. 6. Udzielanie pomocy organizacyjnej grupom diagnostyczno-pomocowym (m.in. proponowanie składu grupy, pomoc organizacyjna przy ustalaniu terminów spotkań grup diagnostyczno-pomocowych). 7. Realizowanie planu pracy z rodziną zgodnie z kompetencjami ośrodka pomocy społecznej, 8. Współpraca ze wszystkimi podmiotami realizującymi procedurę „Niebieskie karty” w szczególności z przedstawicielami policji w ramach pracy grup diagnostyczno-pomocowych. 9. Informowanie zespołu interdyscyplinarnego o pracy grup diagnostyczo-pomocowych i udzielonej pomocy 10. Udzielanie kompleksowych informacji o: a) możliwościach uzyskania pomocy, w szczególności psychologicznej, prawnej, socjalnej i pedagogicznej, oraz wsparcia, w tym o instytucjach i podmiotach świadczących specjalistyczną pomoc na rzecz osób i rodzin dotkniętych przemocą domową, b) formach pomocy dzieciom doznającym przemocy domowej oraz o instytucjach i podmiotach świadczących tę pomoc, c) możliwościach podjęcia dalszych działań mających na celu poprawę sytuacji osoby, co do której istnienie podejrzenie, że jest dotknięta przemocą domową. 11. Organizowanie niezwłocznie dostępu do pomocy medycznej, jeżeli wymaga tego stan zdrowia osoby, co do której istnieje podejrzenie, że jest dotknięta przemocą w rodzinie Wymagania niezbędne: • wykształcenie zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, • doświadczenie zawodowe min. 2 lata w tym min. 1 rok w pracy w obszarze pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej, • znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego • znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych, • posiadanie pełni zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, • posiadanie obywatelska polskiego (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby posiadające obywatelstwo polskie zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 Ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. – tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 ze zm. Wymagania pożądane: • posiadanie Certyfikatu PARPA Specjalisty ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie lub specjalizacja w zawodzie pracownika socjalnego w zakresie przemocy domowej (przemocy w rodzinie) • doświadczenie zawodowe w udzielaniu konsultacji specjalistycznych w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej • umiejętność dobrej organizacji pracy, • umiejętność pracy w zespole, • odporność na stres, • cechy osobowości: komunikatywność, sumienność, odpowiedzialność • znajomość języka angielskiego lub ukraińskiego Miejsce pracy: Praca w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy przy ul. Przyczółkowej 27A w Warszawie. Ośrodek mieści się na parterze i 1 piętrze budynku. W budynku mieszczą się również inne instytucje m in. Środowiskowy Dom Samopomocy oraz Biblioteka Publiczna. Budynek posiada jedną klatkę schodową oraz windę i platformę dla wózka inwalidzkiego. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Stanowisko pracy: Praca związana jest z pracą z komputerem i urządzeniami biurowymi, przemieszczaniem się po budynku Ośrodka oraz po terenie dzielnicy Wilanów niezależnie od warunków atmosferycznych. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekracza 6% Wymagane dokumenty: • Wypełniony Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, według wzoru stanowiącego załącznik do ogłoszenia. Kwalifikacje kandydatów będą weryfikowane na podstawie analizy oświadczeń zawartych w Kwestionariuszu osobowym dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz rozmowy kwalifikacyjnej. Kandydaci zaproszeni do udziału w rozmowie kwalifikacyjnej będą zobowiązani do okazania dokumentów potwierdzających informacje zawarte w Kwestionariuszu do wglądu przed rozpoczęciem rozmowy: • dokument potwierdzający posiadane wykształcenie, uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, • dokument potwierdzający posiadanie przez kandydata co najmniej 2 letniego doświadczenia zawodowego w tym 1 rok w pracy w obszarze pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej, • dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa lub dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r.

Zatrudnię pracownika socjalnego
Zatrudnię pracownika socjalnego
30+ kilka dni temu

Opis oferty pracyOśrodek Pomocy Społecznej Gminy Nowosolna (Łódź) zatrudni od 1.02 2024 r. osobę na stanowisku PRACOWNIKA SOCJALNEGO. I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE 1. Wykształcenie zgodne z art. 116 ust.1 ustawy o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.), tj. spełnienie, co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków: 1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych; 2) ukończył/a studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej; 3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończył/a studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: a) pedagogika, b) pedagogika specjalna, c) politologia, d) polityka społeczna, e) psychologia, f) socjologia, g) nauki o rodzinie, 4) ukończył/a studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa powyżej w pkt 3. 2. Kandydat/ka posiada obywatelstwo polskie. 3. Kandydat nie był/a skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 4. Kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. 5. Stan zdrowia osoby aplikującej pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku. 6. Kandydat/ka posiada bardzo dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, ustawy o samorządzie gminnym. 7. Znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych. II. ZAKRES WYKONYWANYCH CZYNNOŚCI NA STANOWISKU 1. Świadczenie pracy socjalnej z wykorzystaniem dostępnych metod, technik i środków. 2. Diagnozowanie, analizowanie i ocenianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej. 3. Rozeznanie sytuacji życiowej osób i rodzin do celów pomocy społecznej, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych. 4. Przygotowywanie i realizacja kontraktów socjalnych lub/i kontraktów trójstronnych; 5. Udzielanie osobom i rodzinom zgłaszającym się po pomoc pełnej informacji o dostępnych formach pomocy. 6. Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów. 7. Inicjowania różnorodnych grup wsparcia i ruchów samopomocowych. 8. Prowadzenie pracy socjalnej przy współpracy z organizacjami, instytucjami i innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych, w tym zjawiska wykluczenia społecznego. 9. Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych. 10. Wykonywanie zadań wynikających z członkostwa w Zespole Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej lub w grupach diagnostyczno-pomocowych na terenie Gminy Nowosolna. 11. Wykonywanie zadań wynikających z członkostwa w Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Nowosolna. 12. Współpraca z Działem Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. 13. Współpraca z innymi podmiotami w ramach potrzeb wynikających w pracy z klientem (szkoły, Policja, sądy, służba zdrowia, Asystenci itp.). 14. Udzielanie informacji organom, instytucjom, osobom fizycznym w oparciu o obowiązujący stan prawny. 15. Opracowywanie programów, informacji i sprawozdań o realizowanych działaniach, w tym obsługa Centralnej Aplikacji Statystycznej. 16. Prowadzenie ewidencji i rejestrów, rozliczanie środków finansowych. 17. Obsługa ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny; 18. Zapewnienie rzetelnej i terminowej realizacji zadań. III. WYMAGANIA DODATKOWE 1. Umiejętność skutecznej komunikacji i kreatywność. 2. Umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy, rzetelność, obowiązkowość, odpowiedzialność. 3. Doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej. 4. Dysponowanie czynnym prawem jazdy kat. B oraz własnym pojazdem z możliwością jego wykorzystania do celów służbowych (praca w terenie). 5. Znajomość systemów dziedzinowych (program POMOST) i innych narzędzi wykorzystywanych w pracy Ośrodka, w tym mediów społecznościowych. 6. Mile widziane będzie doświadczenie w realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. IV. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY 1. Stanowisko pracy: pracownik socjalny. 2. Wymiar czasu pracy: 1 etat. 3. Miejsce pracy: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Nowosolna oraz teren Gminy Nowosolna. 4. Praca w terenie i przy komputerze. 5. Bezpośredni kontakt z klientem. 6. Zatrudnienie: umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony. 7. Planowany termin rozpoczęcia pracy: 1 lutego 2024 r. V. WYMAGANE DOKUMENTY a) CV - Curriculum Vitae, b) list motywacyjny, c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającego się o zatrudnienie (załącznik nr 1), d) klauzula informacyjna (załącznik nr 2) e) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia - f) ewentualne kopie referencji z dotychczasowych miejsc pracy, g) podpisane oświadczenie, że kandydat: - ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; - nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; - nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia zatrudnienia na ww. stanowisku; (załącznik nr 3) Uwaga: dokumenty, o których mowa w pkt. a, b, c, e, f, g należy podpisać własnoręcznym podpisem. Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie poprzez użycie zwrotu ,,za zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.” Załączniki w wersji edytowalnej dostępne są na stronie https://opsnowosolna.pl/bip/nabor-na-stanowisko-pracownik-socjalny/

Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny
Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny
30+ kilka dni temu

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: - opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, - opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej, - udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, - udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, - udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych, - udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi, - wspieranie aktywności społecznej rodzin, - motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, - udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej, - motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych, - udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych, - podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin, - prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci, - prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, - współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny, - oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2020 r. poz. 821). Wymagania konieczne: - dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 821), - niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, - osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona, - osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: - znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych, - znajomość obsługi komputera, - łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, - umiejętność pracy w zespole, - odporność na stres, - odpowiedzialność, - asertywność, - rzetelność, systematyczność, - komunikatywność i otwartość. Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: - biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach, - budynek wyposażony w windę, - ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim, w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim, - brak oznaczeń dla osób niewidomych, - miejsce zamieszkania / przebywania klienta, - urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: - praca przy komputerze i urządzeniach biurowych, - praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych, - praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej, - praca może przebiegać w warunkach stresowych, - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym Wymagane dokumenty i oświadczenia: - podanie o przyjęcie do pracy, - Curriculum Vitea, - kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy, - kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia, - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego, - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, - podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe, - podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona, - podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego, podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.” Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 27.05.2022 r. Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”. Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. - zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. - praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.